ENTHOUSIASME · ENGAGEMENT · ALIGNMENT
OVER HUMANIZING BUSINESS
Humanizing Business is opgericht door mij, Nathalie Soeteman. Met als doel organisaties en hun relaties vanuit gedeeld enthousiasme te helpen om optimale bedrijfsresultaten te halen. Wetenschappelijk is namelijk aangetoond dat samen niet alleen alles leuker wordt, maar ook beter!
Er zijn steeds meer aanwijzingen dat meer menselijk handelen direct gekoppeld is aan de prestaties van een bedrijf. Er is overtuigend bewijs dat organisaties die menselijker opereren, beter presteren dan bedrijven die dat niet doen. (Weber, 2019)
Graag help ik jou om optimaal te profiteren van jullie Enthousiasme · Engagement · Alignment-rendement. Met interim management, advies, coaching en training. Vanuit co-creatie en dialoog naar duurzaam resultaat!
Met plezier realiseer ik strategische communicatie-, engagement– en veranderprogramma’s en projecten als interim manager.
Connected
In samenwerking met Power2Improve verzorg ik coaching, lezingen, inspiratiesessies, workshops en trainingen op het gebied van engaging marketing, communicatie, PR, customer experience, brand advocacy, verbindend leiderschap en verandermanagement.
Ik ben aangesloten bij de European Association of Communication Directors (EACD) en het European Network for Positive Psychology.
Ik help bedrijven om echte en blijvende veranderresultaten te boeken en hun verhaal vol enthousiasme te delen.
Ik ben een ervaren interim manager en consultant met meer dan 15 jaar management-, advies-, training- en coachingervaring. Mijn specialisatie is het verder optimaliseren van de mix van missie-gedreven marketing, strategische communicatie en de organisatie- en persoonlijke verandering die nodig is om daar te komen. Zowel binnen complexe, (internationale) corporate en beursgenoteerde bedrijven zoals FedEx, FrieslandCampina, Vodafone, Endemol, SNS REAAL en Telegraaf Media Groep, als FMCG/(r)etail-bedrijven, nonprofits, startups en het MKB.
Regelmatig sta ik voor groepen en werk ik met teams en individuen. Als interactieve workshop-begeleider, trainer, coach, spreker, dagvoorzitter, moderator van conferenties en panels of docent.
Samen is alles leuker, en wordt alles beter.
De afgelopen 15+ jaar vervulde ik zowel diverse leidinggevende en adviesfuncties als freelance opdrachten op het gebied van B2C en B2B marketing, communicatie, vernieuwing en verandering. In het (internationale) bedrijfsleven en voor NGO’s. Onder meer bij FedEx Express, FrieslandCampina, SNS REAAL/ de Volksbank, Vodafone, Endemol, Telegraaf Media Groep, de Maarten van der Weijden Foundation, Koninklijke Paardekooper Group en Special Olympics.
Over de kracht van enthousiasme, engagement en alignment schreef ik bovendien diverse artikelen en blogs.
- Corporate communicatie
- Leiderschapscommunicatie
- Reputatiemanagement
- Crisiscommunicatie
- Public relations en mediarelaties
- Corporate en social branding
- Corporate storytelling
- Marketingcommunicatie
- Interne communicatie
- Online communicatie
- Brand engagement
- Employee advocacy
- Communicatie over MVO
- Customer experience
- Verandermanagement
- Enthousiasme
- Engagement
- Alignment
Met plezier zet ik mijn kennis, ervaring en skills op het gebied van marketing, communicatie, training, coaching en
verandermanagement in om om jullie veranderproces te versnellen en verstevigen.
Verder ben ik erkend Superpromoter Consultant, gecertificeerd coach en Master Mentor voor de Triple A+ Trainer, Teacher and Coach-opleiding. Bovendien volgde ik diverse opleidingen, masterclasses en trainingen op het gebied van Positieve Psychologie (o.m. Harvard), transformatiecoaching, marketingcommunicatie, verbindende, geweldloze communicatie, (persoonlijk) leiderschap, mindfulness en zelfcompassie. Ik volgde de originele Mindful Self-Compassion-training bij grondleggers Kristin Neff en Chris Germer.
Meer informatie over mijn achtergrond en ervaring vind je op mijn LinkedIn-profiel.
Waarmee ik jouw organisatie kan helpen
Onderwerpen waarmee ik jouw organisatie kan helpen, zijn bijvoorbeeld die op het gebied van:
- Reputatiemanagement
Brandmanagement
- Purpose marketing en thought leadership
Corporate en social branding
- Mediarelaties & PR
- Crisiscommunicatie
Stakeholder engagement
- Employee advocacy and influencer management
Lanceren van succesvolle engagementprogramma’s
- Verandermanagement
Ook met (interim) management-, ontwikkelings- en organisatievraagstukken help ik jullie graag. Je kunt mij bijvoorbeeld inschakelen om een hoofd communicatie of een communicatieadviseur te vervangen, een communicatie-afdeling of -functie op te zetten, of een (beginnende) manager of directeur marketing en communicatie te coachen in het ontwikkelen van leiderschap en een high performing team.
WAT MENSEN ZEGGEN OVER WERKEN MET MIJ
EERVOLLE VERMELDINGEN
Over mijn activiteiten verschijnen regelmatig publicaties. Zo is het Klantambassadeurs- en Superpromoter-communityprogramma als best practice beschreven in zowel Menno Lantings’ everseller Connect! als de Enthousiasme-trilogie van Rijn Vogelaar. Ook mocht ik erover vertellen op diverse (internationale) podia, waaronder seminars en de BNR Klantenshow. De gobal sustainability community, het advocacyprogramma en het Roving Green Reporters initiatief dat ik initieerde en managede, wordt belicht in Dr. Kevin Ruck’s Exploring Internal Communication: Towards Informed Employee Voice (2019).










Maak een afspraak voor een kennismakingsgesprek
Heb je een vraag? Wil je een voorstel op maat?
Ik help je graag! Stuur me een bericht en ik neem snel contact met je op.