Project Description

Adoptiestrategie online kennis delen en social intranet

SNS REAAL

SNS REAAL introduceerde een social intranet voor de 6.500 medewerkers van haar tien merken. Ik adviseerde over de vereisten en was verantwoordelijk voor de adoptie-, collaboratie- en conversatiestrategie. Ook begeleide ik directie, middenkader en medewerkers van alle disciplines en locaties bij het online kennis delen.

Community van 3.250+ multi-label, cross-disciplinaire kennisdelers

Bankverzekeraar SNS REAAL hielp ik optimaal gebruik te maken van de andere voordelen van communitytools en een social intranet. Dit resulteerde onder meer in een multi-label, cross-disciplinaire community van 3,250+ leden, het verbeteren van bijna 100 customer journeys en de overall customer experience.

Scope

  • 6.500 medewerkers
  • 10 merken
  • Bank
  • Verzekeraar
  • Directie
  • Middenkader
  • Hoofdkantoor
  • Winkels
  • Backoffice
  • Midoffice

Aanpak

  • Leiderschaps-communicatie
  • Medewerkers gefaciliteerd in ambassadeurschap
  • Employee generated content
  • Training, coaching, workshops

Resultaat

  • Multi-label, cross disciplinaire community (3,250+ leden)
  • Aanmerkelijk verbeterde bedrijfstrots
  • 100 customer journeys en overall customer experience sterk verbeterd

Trefwoorden

  • Communitymanagement
  • Interne trainerspool
  • Engaging communicatie